Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.05.2018 15:33 - Конски сили и хищнически души
Автор: lulchev Категория: Други   
Прочетен: 4719 Коментари: 0 Гласове:
3

Последна промяна: 28.05.2018 13:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Наскоро с изненада научих, че имало леки автомобили с по 500 и дори 1000 конски сили. Бях поизостанал.
Когато човек е в първи-втори клас, а понякога – и до края на пубертета, много се вълнува от това, кое е “най” и много иска това, което притежава, а и изобщо той самият да е “най”. Спомням си разговори в междучасията:
-Тате с мОсквича дигна един път сто и двайсе.
-Да-да, ше дигне сто и двайсе на кукуво лято!
-А ние с жигулата сто и шейсе сме дигали!
- Ама мОсвкича като се засили един път...
-А на един приятел братовчед му има Волво и праи катаджийте луди!
-А аз видях един път на нашта улица Форд мустанг. Сигурно двеста дига.
После, като им поуврат картуните на хората, започват да виждат, че има и други неща на този свят. Мнозина обаче си остават до километрите в час и конските сили. И изобщо много искат тяхното да е “най”.
Разбира се, тези коли-изроди с многото конски сили са за единици. Но хиляди ги гледат по картинки и телевизори и им текат лигите за тях. И понеже не могат да ги имат, пък много искат “да вземат всичко от живота”, ‘щото “животА е кратък”, чувстват се много ощетени и онеправдани. И се чудят как да компенсират тази неправда и още повече се настървяват да вземат всичко от живота, демек да награбят каквото може да се награби и да изконсумират каквото може да се изконсумира, и то на всяка цена. Та това е просто малка компенсация за голямата несправедливост, на която са подложени.

За какво са ти 1000 конски сили? Можеш ли на нормален път да ги употребиш? Максималната скорост за нормален път се достига и поддържа от по-малка мощност.  Най-многото остатъкът от конски сили да са ти нужни за ускорение, такова, че да ти стане зле, ако сцеплението на гумите с пътя го позволява.

И понеже на някого може 1000 конски сили да му се виждат нещо малко, може би вече точи зъби за 2000-3000, ето някои примери:

Техниката, която мина през половин Европа:
Танк Т-34 – 500 к. с., тегло – към 30 тона
Тежък танк КВ – 600 к. с.
Хубавият високопрходим заемен-наемен камион Студебейкър US6 (имало ги е към 150 хиляди в РККА), оразмерен за 2.5 тона товар, но рядко товарен с по-малко от 4 тона  – 86 конски сили
ГАЗ ММ, от който, казват, бил половината от автопарка на РККА – 50 к. с.
Част от оборудването на Германия:
Тежък танк Тигър – 700 к. с. , тегло 57 тона
Танк Пантера – 700 к. с.
Масовите танкове Panzer I до IV:
Panzer I – 60 к. с.
Panzer II – 140 к. с.
Panzer III– 300 к. с.
Panzer IV– 300 к. с.
(Пада се между 10 и 15 к. с. на тон.)
Ju 87, Юнкерс 87, Stuka - страховит германски пикиращ бомбардировач – от 600 до 1500 к. според модификацията, тегло на самолета – няколко тона.

Съвременен танк – 1500 к. с. при тегло – няколко десетки тона.

Камионът, който беше работния кон при построяването на поне половината от соц България, ЗИЛ-130  – 150 к. с.
А преди него имаше един симпатичен грозник, който също е свършил не малко работа. Може би той пък е бил "работното магаре" - ГАЗ-51 - по различни данни между 65 и 70 к. с.
По-рядко срещания КрАЗ – 240 к. с.

Приличен магистрален дизелов локомотив 3000-5000 к. с.
Маневрен локомотив – 1000-1500 к. с.
Една влакова композиция е от порядъка на няколкостотин до няколко хиляди тона (рекордите не са включени ), демек колкото тежат няколкостотин до няколко хиляди леки коли. Един-два локомотива й стигат.



Гласувай:
4



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lulchev
Категория: Други
Прочетен: 176794
Постинги: 148
Коментари: 6
Гласове: 97
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031