Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.07.2014 12:32 - Пилотката, обвинена за убийството на журналисти: Боингът не е ударен от опълченците!
Автор: pravda Категория: Други   
Прочетен: 1210 Коментари: 3 Гласове:
12

Последна промяна: 25.07.2014 13:13

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
Редакцията на LifeNews пуска бележка към материала си, че разбира, че публикува интервю с човек, който нарича Русия враг. "Ние не можем да се съгласим с някои изказвания, но смятаме за важно да се разбере мнението на професионалните участници в операцията на югоизток в Украйна", казват в бележка от редакцията. 
 image
- Има много разсъждения около това как попаднахте в Русия, къде ви задържаха и как се оказахте във Воронеж? - Не мога да кажа, че са ме арестували грубо или жестоко. Отначало ми казаха, че са ме задържали като свидетел, а после се оказа, че съм заподозряна, след което на законово основание ме откараха в руски затвор. Искам да кажа, че не съм бягала от никого и не съм се крила от опълченците. Не съм виновна и няма защо да бягам. Но тук минават цели месеци от моя живот и това, разбира се, ме притеснява. Аз имам работа в Украйна, действително съм нужна там. Украйна се нуждае от всеки човек, и аз бих могла да воювам и да нося полза. Да, моята работа е война, не е толкова странно.
– Разкажете при какви обстоятелства ви задържаха.

 – Два наши бетеера и танкове бяха обстрелвани и имаше ранени. Аз поисках от сестра си колата, за да взема пострадалите, но когато тръгнахме към тях, пропуснахме завоя и попаднахме в засада.   – Как стана така, че вие, пилотката, се озовахте при този батальон?
 – Бях в отпуск. При това аз съм офицер от украинската армия, и в този момент се намирах в това подразделение. Но съм зачислена официално в този състав.   – По първоначална информация, вие сте насочили стрелбата, в резултат на която са загинали руските журналисти. 
 – Не съм стреляла аз. Не че нямам понятие как става, но аз съм летец-оператор на вертолет Ми-24. Единственото, което направих в този ден е, че се обадих на сестра си и й казах, че се е взривил снаряд на 300 метра от мен, и помолих да не стрелят паралелно на пътя.    – А колко често вие сте взимали непосредствено участие в бойни действия?
 – В общи линии се разминаваше без сериозни сблъсъци. Веднъж ме раниха в ръката, но куршумът само ме засегна и няма нищо страшно. Аз също съм стреляла, но е било само като ответен огън и всичко на всичко само веднъж. Боевете се водят от укрития. Стрелят по теб и ти отговаряш. И вече накрая, когато изнасят труповете, разбираш, че и ти си могъл да бъдеш сред тях.  Но за човека е присъщо да вярва, че куршумът никога няма да го застигне.  Обвиняват ме в съпричастност към убийството на журналистите, но аз никога не бих стреляла по невъоръжени хора.    - Как бихте могли да наречете това, което в момента се случва в Украйна, в частност на югоизток? 
 
- Всичко се обърна в много неправилна посока. По моето мнение, боят трябваше да се води в Крим, това би бил честен бой, защото от другата страна бяха военните, и аз имам много въпроси към Генералния щаб на Украйна. Сега в страната се води истинска гражданска война. Тези хора, точно както и онези, които през февруари смениха властта в Киев, се вдигнаха в името на това, в което вярват. Казва се, че по време на война всички методи са правилни, честни боеве и рицари вече отдавна няма. От едната страна ние имаме авиация, а от другата - опълчението има с какво да я сваля.    - Не виждат ли летците, че след техните удари загива мирно население? 
 - Това е човешкия т фактор - летците се опасяват да се снижават, затова са и мирните загуби. Плюс това може да има и неправлини координати.    - Докато вие бяхте в ареста, в Украйна бе свален малайзийски "Боинг 777". Как мислите, може ли това да е направено от опълченците?
 - Не, не би могло. Те действително имат добри бойци, но те не биха могли да свалят този самолет. Сега всички говорят за това, че свалянето е станало с помощта на зенитно-ракетната установка "Бук", но една пускова установка, даже дори и да имат такава, е недостатъчно, за да свалят самолет на 10 хиляди метра. Трябва да работи специална система за управление, която да се ръководи от обучен човек. При това е длъжен непрекъснато да стреля и да тренира, иначе е невъзможно да уцели.    - За това ли се борихте, което се случва в момента. Не ви ли се струва, че са ви измамили на Майдана? 
 
- На Майдана ни измамиха няколко пъти, но ние вярваме. Вярвахме, че на Майдана ще се роди истински лидер и това ще е съвършено нов човек. Все едно, ние ще се надигаме, това е в кръвта ни. Що се отнася до Порошенко, той не е глупав човек, но не е и особено умен. Това, което виждам сега, не е утешително. Според мен, работата отива към трета световна война....   - Как, според вас, ще се развие ситуацията в Украйна?
 - Мисля, че е време да се спре всичко това. Хората, които все още не са се отказали, те наистина вярват в правотата си и не се отказвайте. Разбира се, има възможност да се покрие цялата площ в югоизточната част на страната, но не си струва главоболието.   - Бих искал да знам вашето мнение за това каква ще е съдбата на Надежда Савченко?
 
- Ако Украйна се нуждае от моята смърт, то аз съм готова да умра. Открих, че е по-лесно да умреш в Украйна, отколкото да живееш в Русия. Това, че трябва да седя тук дълго време, разбира се, е жалко. Може би да ме убият или да бъда екзекутирана, или да остана в затвора, или дори да ме оправдаят. Но аз наистина бих искала да видя всичко, което се случва в Украйна, и със семейството ми всичко да е наред. Все пак бих искала да си купя нова кола, тъй като моята бе открадната. Но всичко останало не е толкова важно.   Комисията по разследване на Русия е повдигнала обвинение на Надежда Савченко за подпомагане и подстрекаване към убийството на журналистите Игор Корнелюк от RTR и Антон Волошин край Луганск на 17 юни. Според следователите, знаейки координатите на местоположението на екипажа и други цивилни граждани в село Металист, Савченко прехвърля данните на бойците от националната гвардия. След това, в съответствие с координатите, е проведена атака, при което бяха убити журналистите.   31-годишната Савченко е служила като част от украинския мироопазващ контингент в Ирак, а след това през 2009 г. е завършила в Харков университета на ВВС. Жената работи във въоръжените сили на Украйна с военна специалност "оператор-стрелец" на хеликоптер Mи-24. Според следователите, по време на военните действия в региона на Луганск през юни 2014 тя се присъединява към наказателния батальон "Идар".     Цялото интервю вижте във видеото:




Гласувай:
12



1. pravda - Засега само blitz. bg публикува ...
25.07.2014 12:36
Засега само blitz.bg публикува интервюто
цитирай
2. pravda - БНР и Ройтерс да си водят бележки как ...
25.07.2014 12:49
БНР и Ройтерс да си водят бележки как се взима интервю!
цитирай
3. born - БНР и Ройтерс да си водят бележки как ...
27.07.2014 12:19
pravda написа:
БНР и Ройтерс да си водят бележки как се взима интервю!

За Ройтерс не зная, но за БНР е кауза пердута. Въпреки че има малки изключения-бих посочил Волгин.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pravda
Категория: Други
Прочетен: 242046
Постинги: 107
Коментари: 497
Гласове: 834
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930